=====TEXTE FRANÇAIS CI-BAS=====
*2019-08-05- The position has been filled*
Roller Sports Canada is a volunteer driven organization. We are currently in need of a volunteer to step-in a help with Registration Customer Service. If you are willing to contribute and volunteer and take on this role, please get in touch at speedcommittee@rollersports.ca
Role & Task Description
- entirely over email communication; at least once a week, review and answer emails
- perform look-ups using admin tools on the system
- assist registrants on how to use the system; how to perform searches
- assist leagues and clubs on the registration process
- monitor the spam folder for legitimate requests
- review reports weekly and contact registrants/clubs/leagues who are past due on payment (payments for accounts not received after 30 days should be deleted)
- forward concerns, questions and issues to the proper RSC director
- keep track of issues and resolutions using a shared online journal (like Google Docs or Sheets) and follow up in a reasonable, timely manner
- effectively communicate with the database administrator to make
changes to data or to perform advanced searches and investigations on
the records in the system - Not required, but helpful: tech skills such as database
administration, SQL, some PHP and Javascript
=====FRANÇAIS=====
*2019-08-05- Le poste a été rempli*
Roller Sports Canada est un organisme dirigé par des bénévoles. Nous avons actuellement besoin d’un bénévole pour aider auprès du service clientèle des inscriptions. Si vous êtes prêt à contribuer, à faire du bénévolat et à assumer ce rôle, veuillez communiquer avec nous a speedcommittee@rollersports.ca
Description du rôle et de tâches
- entièrement par courrier électronique; au moins une fois par semaine, consulter et répondre aux couriels
- effectuer des recherches à l’aide des outils d’administration sur le système
- aider ceux qui veulent s’inscrire à utiliser le système; comment effectuer des recherches
- assister les ligues et les clubs pour les inscriptions
- surveiller le dossier spam pour les demandes légitimes
- examiner les rapports hebdomadaires et contacter les inscrits / clubs / ligues en retard pour leur paiements (les paiements pour les comptes non reçus après 30 jours doivent être supprimés)
- transmettre les questions et les problèmes aux directeurs de RSC
- suivre les problèmes et les solutions en utilisant un journal en ligne partagé (tel que Google Docs ou Sheets) et en assurer le suivi dans des délais raisonnables
- communiquer efficacement avec l’administrateur de base de données pour faire
modifications des données ou d’effectuer des recherches avancées et des enquêtes sur les enregistrements dans le système - Non requis, mais utile: compétences techniques telles que la base de données
administration, SQL, PHP et Javascript